Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): katowice Posiadane auto: a169 150 starline
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 19 Maj 2009, 12:13
Temat postu:
Lista felerów i jak walczyć o swoje?
Witam, jako że to auto też się psuje - jak mawiają w serwisie: to tylko mercedes, proponuję listę felerów i usterek jakie nawiedziły wasze a-klasy.
A może ktoś z Was ma doświadczenie w egzekwowaniu napraw/reklamacji pogwarancyjnych?
Oto na co już chorowała moja biedronka a150 3-dr (169):
- miesiąc po gwarancji, przy bodaj 36tys. - padła pompa paliwa. Serwis ucieszył mnie ceną 1150 zł. Na szczęście udało im się załatwić wymianę jeszcze w ramach gwarancji.
- pół roku po gwarancji pękła skóra na lewym przydupku fotela pasażera (wyposażenie avantgarde). mimo prób wysłania ABC przez serwis - centrala odmówiła wymiany/naprawy. Powód - wina użytkownika - nieumiejętne korzystanie. Czyli krótko mówiąc, nie potrafię siadać/siedzieć. Krew mnie zalała, bo jeśli skóra pęka po 38 tysiącach, to na ile lat jest obliczony fotel????
Może wiecie jak można by to załatwić, żeby faszyści uznali własną winę?
Miałam roczną gwarancję na używany W169 od dealera z Monachium. Chodzilo o wymiane zassanego baku. W Wwie odmowili uznania gwarancji... choc obowiazuje ona w calej Europie. Wysłałam wiec @ do ASO w wwie, CC do Centrali w Stuttgarcie i do Monachium.
Dostalam blyskawicznie odp. z Monachium z potwierdzeniem, ze przejma koszt naprawy.
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): katowice Posiadane auto: a169 150 starline
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 19 Maj 2009, 15:00
Temat postu:
a po gwarancji?
No tak, tylko że gwarancja już minęła. Wada też wystąpiła po. Choć dziwi mnie to, że marka taka jak mercedes nie chce tego załatwić... Ale może warto spróbować w Rzeszy...
o ironio... sam go napisałem...
no i mam, znalazłem rdzę w moim mietku (w169), na klapie, od wewnętrznej strony, na dole, pod "maserką" - tak to się podobno fachowo nazywa (wygląda jak spaw w miejscu łączenia blachy)...
Pojechałem kontrolnie do salonu (Auto Studio), udając że nie wiem za bardzo o co chodzi i co z tym dalej... Kierownik działu blach/lak stwierdził, że na pewno auto było bite i że jest źle pomalowane... mówię: wie Pan, ale w takim miejscu to mało prawdopodobne, żeby było malowane, i to od wewnętrznej strony?... Tym bardziej że ta masa na łączeniu jest układana mechanicznie, a po malowaniu ktoś musiałby ją ułożyć ręcznie i byłoby widać różnicę.... Facet był nie do przekonania, trzymał się swojej teorii, miał już biec po miernik lakieru, żeby mi udowodnić, że było bite, ale w końcu triumfalnie gdzieś tam się dopatrzył, że niby "było malowane". Tak naprawdę spodziewałem się takiej reakcji ale chciałem wybadać teren...
Mam jeszcze drugi salon, też tam pojadę już tym razem z wersją: wada fabryczna, zobaczę co powiedzą, chociaż mogę się domyślać i dam znać...
Pytanie teraz co dalej? Może ktoś spotkał się z przypadkiem likwidowania takich wad fabrycznych lub podobnych? nawet w innych autach? Zastanawiam się jak wygląda procedura w takiej sytuacji itd...
interona - miałaś auto na gwarancji, więc zakładam, że mimo wszystko było to łatwiej wyegzekwować, nawet z centrali... Ale jeżeli nie da rady inaczej uderzę i tam...
Będę wdzięczny za wszystkie rady, uwagi i spostrzeżenia...
Pozdro/m:.
ps. sprawdźcie swoje mietki... tego nie widać na pierwszy rzut oka, ja znalazłem podczas wycierania klapy po myciu... nadmuchany lakier, rdza pod spodem, odchodząca maserka...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mercedes klasa A i Vaneo ) Porady, problemy techniczne - tematy ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.